Tijdens de laatste wedstrijd NK F3RES van 27 okt 2019 hebben we meteen de koppen bij elkaar gestoken om een spontane bespreking te houden over F3RES en wat te doen volgend jaar (2020). De volgende punten zijn besproken.
1. Er wordt gevraagd om te investeren in rubbers en lijnen.
Deze rubbers en lijnen gaan nu ruim een seizoen mee.
Er is besloten om de set, die nog zeker voldoet, uit te breiden met 3 rubbers en 3 lijnen.
2. Samenstelling F3RES team.
De organisatie is nu in handen van Wout, Hans en Willem. Er is geen wedstrijdleider. We doen nogmaals een oproep om uit te kijken naar een wedstrijdleider. Tot die tijd stellen we een jury in en worden er deelnemers aangewezen die, wanneer zij niet vliegen, extra opletten tijdens de wedstrijd.
3. Lokaties is heel NL om de wedstrijd te vliegen zijn aan te bevelen daarom wordt er gevraagd naar meer lokaties verspreid door Nederland.
De opmerking komt dat aanmeldingen een verwachting schept. Hier kunnen we geen garanties afgeven, we blijven wind/weers afhankelijk.
Windsnelheden kunnen per regio verschillend zijn. We willen graag aanmeldingen van velden (minimaal 200mtrx200mtr) blijven ontvangen om daardoor ook een keuze te maken (kijkend naar weerverwachting).
4. F3RES regels, zijn er aanpassingen nodig of gewenst?
Men is voor om de Duitse regels te volgen. Grote verandering die doorgevoerd wordt is de landing schaal. Deze veranderd naar de eerste 2mtr naar per 20cm en daarna score je per meter. Dit is de F3J schaal. Iedereen die aanwezig is stemt voor.
Schrappers liggen niet vast in de regels. We hebben nu 1 schrapper. Nieuw voorstel is om vanaf 4 wedstrijden 1 schrapper te noteren, bij zeven of meer worden er dat 2 schrappers genoteerd. Iedereen die aanwezig is stemt voor.
5. Wel willen we op de digitale aanmelding van de wedstrijd een keuzevinkje op zaterdag en/of zondag.
Hiermee kan er een voorkeur aangegeven worden. Wanneer de weerconditie vergelijkbaar is wordt gekozen voor de dag met de meeste aanmeldingen.
Dit is geen probleem en zal op de aanmelding opgenomen worden.
Verder willen we iedereen nogmaals wijzen op het gezamenlijk opbouwen van het wedstrijdveld. Wanneer er al gevlogen wordt terwijl we nog niet klaar zijn met het veld, zal daar iets over gezegd worden en het verzoek gedaan worden om te landen en te helpen. Hoe eerder we klaar zijn met de opbouw van het veld hoe eerder de briefing gedaan kan worden en iedereen zijn proefvlucht kan maken.
Bovenstaande punten worden meegenomen in de vliegersvergadering van de KNVvL.